Ta witryna wykorzystuje pliki cookie, dowiedz się więcej Zgadzam się

Myślenie algorytmiczne i metodyka rozwiązywania problemów z pomocą komputera – jak uczyć informatyki wszystkich uczniów

Prowadzący: prof. dr hab. Maciej M. Sysło


Zakres tematyczny:

Podstawowym celem tego szkolenia jest przygotowanie nauczycieli do prowadzenia zajęć informatycznych w szkołach ponadgimnazjalnych, jak również w gimnazjach (na ogół przyjmuje się, że nauczyciele informatyki w gimnazjach i szkołach ponadgimnazjalnych powinni mieć takie samo przygotowanie informatyczne).

W szczególności, zajęcia mają na celu przygotowanie nauczycieli do prowadzenia zajęć informatycznych w szkołach ponadgimnazjalnych (i w gimnazjach) według nowej podstawy programowej, która zacznie obowiązywać w tego typu szkołach od 2012 roku. Największym wyzwaniem zdaje się być prowadzenie zajęć z informatyki z wszystkimi uczniami w szkołach ponadgimnazjalnych, w dwa razy krótszym czasie, zamiast obecnie prowadzonych zajęć z technologii informacyjnej. .

Przedstawione zostaną propozycje rozkładu materiału i scenariuszy zajęć informatycznych, oraz przykładowe scenariusze zajęć. Zadaniem słuchaczy będzie wypracowanie własnych rozkładów i własnych scenariuszy zajęć do nowej podstawy programowej.

W czasie szkolenia wybrane scenariusze zajęć zostaną przedstawione szczegółowo w postaci propozycji zajęć zorganizowanych na ich podstawie. Słuchacze wypracują własne materiały do swoich propozycji zajęć.


Uczestnicy:

Szkolenie jest przeznaczone dla nauczycieli, którzy prowadzą zajęcia edukacji informatycznej w szkołach ponadgimnazjalnych, a także w gimnazjach.

Ponieważ zajęcia dotyczą szeroko pojętej algorytmiki i informatycznego (komputerowego) rozwiązywania problemów, oczekuje się, że uczestnik szkolenia będzie miał podstawowe przygotowanie w zakresie algorytmiki i komputerowego rozwiązywania problemów.

Liczba godzin: 20 godz.

Planowany termin realizacji zajęć:

28 – 30 Czerwca 2010 w godz. 10.00-16.00

 

Szczegółowe informacje>>


Wróć do: Strona główna